” Jos sinulla on kiire, älä tee mitään. ”

– Anton Tšehov –

Markkinoinnin palvelut
valmennukset, kehitystyö, konsultointi

Markkinoinnin palvelut
valmennukset, kehitystyö, konsultointi

Luotettava mainostoimistokumppani

Etsitkö luotettavaa kumppania, joka huolehtisi puolestasi eri markkinointiprojektien toteutuksesta ja pitäisi huolta, että brändisi linja säilyy yhtenäisenä joka paikassa.

Ota yhteyttä, niin keskustellaan lisää siitä, millainen mainostoimistoyhteistyö palvelisi sinua parhaiten.

Digitaalinen markkinointi

Autamme asiakkaitamme digistrategian luomisessa, hyödyntämään digimarkkinoinnin mahdollisuuksia ja tekemään parempaa tulosta niiden kautta. Kaikessa on kyse asiakkaiden tavoittamisessa ja palvelemisessa sähköisten kanavien avulla. Avullamme löydät omalle yrityksellesi parhaiten toimivat kanavat ja vältyt uhraamasta aikaa ja rahaa sellaisiin ratkaisuihin, jotka eivät tuota sinulle mitään.

Työnantajabrändin kehittäminen

Työnantajabrändin kehittäminen on aina strateginen päätös, johon vaaditaan yrityksesi johdon tuki. Työnantajabrändi on yksi brändäyksen muoto, jonka avulla voit erottautua kilpailijoista positiivisesti. Sen rakentaminen vaikuttaa työntekijöidesi sitoutumiseen ja viihtyvyyteen sekä työnantajakuvaan. Sillä on suuri merkitys houkutellessasi huippuosaajia työntekijöiksesi ja samalla se pienentää rekrytointikustannuksia.

Tutkimukset osoittavat, että yrityskulttuuriin panostaneet yritykset kasvattavat nopeammin liikevaihtoa ja tuottavuutta. Ero konkretisoituu esimerkiksi työntekijöiden vaihtuvuudessa ja sairauspoissaolojen määrässä.

Keskustelemme mielellämme lisää mahdollisuudesta parantaa yrityksesi tulosta työnantajabrändin avulla.

Ulkoistettu markkinointikoordinaattori

Ulkoistettu markkinointikoordinaattori tai tarvittaessa myös markkinointipäällikkö on palvelu, jonka tehtävänä on antaa sinulle mahdollisuus keskittyä omaan ydintekemiseesi. Käytännössä ulkopuolinen taho koordinoi markkinointitoimenpiteitä, pitää huolta aikatauluista ja on yhteyksissä puolestasi eri toimijoihin. Hän on käytettävissäsi tarvittaessa.

Ulkoistetun markkinointipäällikön tehtävät ovat laajemmat ja vastuualue suurempi. Markkinointipäällikkö suunnittelee esimerkiksi markkinointitoimenpiteet, sisällöt ja mediamixin antamiesi määritysten pohjalta. Tarvittaessa hän osallistuu yrityksesi sisäisiin palavereihin ja on henkilöstösi käytettävissä aina tarvittaessa. Palvelun laajuus voidaan määritellä tarpeidesi pohjalta.

Sponsorointistrategia ja sponsoroinnin hyödyntämissuunnitelma

Sponsorointi on yksi markkinointiviestinnän osa-alue, joka parantaa yrityksen tunnettuuta, auttaa erottautumaan ja on todiste yrityksen yhteiskuntavastuusta sekä välittämisestä. Sponsoroinnin tulee olla yrityksesi liiketoimintastrategiasi mukaista ja osa kokonaisviestintää. Sponsorointistrategia on kirjallinen suunnitelma, jossa on määritelty sponsoroinnin strategiset linjaukset ja sponsoroinnin asema markkinointiviestinnän kokonaisuudessa.

Hyödyntämissuunnitelma suosittelee sponsoroinnin kohteita, ideoi sen roolia markkinointiviestinnässä ja tuo luovia ehdotuksia käytännön mahdollisuuksiin hyödyntää sponsorointia. Tällaisen toiminnan avulla sponsorointi muuttuu investoinniksi, joka hyödyttää yritystäsi ja myös sponsoroitavaa kohdetta. Sponsoroinnin avulla luot tunnepitoisen ja positiivisen yhteyden yrityksesi ja asiakkaidesi välille.

Haluatko saada irti enemmän hyötyä sponsoroinnista? Ota meihin yhteyttä.

Asiakasarvokartoitus ja asiakastarvekartoitus

Asiakasarvokartoitus selvittää ne asiakkaillesi lisäarvoa tuoneet tekijät, joilla on ollut merkityksellinen rooli yhteistyönne alkamiseen. Samalla saamme tietää syyn, minkä vuoksi asiakkaasi ovat valinneet juuri sinun yrityksesi palvelun tai tuotteen. Kartoituksen lopputuote on raportti, joka tuo hyötyä johdon päätöksen tekoon, markkinoinnillisiin viestintäratkaisuihin ja myynnin onnistumiseen. Asiakastarvekartoitus suunnataan uusiin asiakkaisiin, jotta myynti saa hyödyllistä ja tuloksellisuutta parantavaa tietoa. Tämän lisäksi myynnin arvokas aika voidaan käyttää pelkästään kaikkein potentiaalisimmille ja esilämmitettyille kontakteille myymiseen. Lue lisää asiakastutkimuksista.

Palvelujen tuotteistaminen

Tuotteistamisen idea on tehdä palvelustasi mahdollisimman helposti ostettavissa oleva tuote. Tuotteistus voidaan nähdä osana tuotekehitystä ja se perustuu asiakkaan tarpeiden tunnistamiseen.

Autamme sinua tekemään palvelustasi  ja asiantuntijuudestasi tuotteistetun palvelutuotteen. Se helpottaa sekä palvelun tuottamista että ostamista. Tuotteistus on yrityksesi sisällä pääasiassa dokumentointia, sisällön luomista ja hyväksi havaittujen käytäntöjesi kirjaamista ohjeiksi. Niiden perusteella koko henkilökuntasi osaa tuottaa palvelun asiakkaalle. Tuotteistettu palvelu kertoo palvelun sisällön, asiakashyödyt, hinnan tai hinnoitteluperusteet ja yritykselläsi on palvelutuotteelle nimetty vastuuhenkilö.

Innovaatioiden kaupallistaminen

Haluamme nopeuttaa tuotekehityksen positiivisia vaikutuksia liiketoimintasi kasvuun. Mitä aiemmassa vaiheessa kaupallistaminen otetaan mukaan tuotekehitysprosessiiin, sen parempia tuloksia tulet saamaan. Käytännössä hyöty tulee esimerkiksi siitä, että tuotekehitys saa ajoissa tietoa siitä, millaisista ratkaisuista asiakkaat ovat valmiita maksamaan.

OTA YHTEYTTÄ

Puh. 044 206 4405 / Katri Tulokas
katri.tulokas(at)klaria.fi